Емтиханға дайындық бойынша кеңестер

2020 ж. 27 мамыр

          Емтихан, кез-келген басқа білім тексеру тәсілдері сияқты, оқушылардың интеллектуалдық және психологиялық күйзелісінің максималды деңгейіне соқтыратын маңызды сынақ болып табылады. Шынында да, емтихан тағдырды жиі шешеді, сондықтан балалар мен ата-аналар өз білімдерін көрсетуге кедергі келтірмеу үшін емтиханға дайындалудың ең жақсы тәсілін ізденеді. Маңызды тесттерді тапсыру алдында күйгелектік деңгейі өсетіні таңғаларлық емес. Кейбіреулерінде күйгелектік деңгейі үрейінің қашуы мен физикалық айқындалған стресстік реакциясының өсуіне әкеледі. Бірақ мұқият ойластырылған дайындық пен дұрыс қарым-қатынастың арқасында кез келген жағдайды шешуге болады.

          Оқыту саласына қарамастан, дайындықты мүмкіндігінше ерте бастау ұсынылады. Зерттелген материал үнемі қайталанған кезде миға сіңеді. Бұл уақытты жақсы басқаруды талап етеді. Уақытты дұрыс бөлудің ең оңай жолы - ай сайынғы немесе апта сайынғы жоспарды құру. Мәселен, сіз не істелгенін және не қалғанын оңай бақылай аласыз. Сондай-ақ, уақытты тек қарқынды оқытуға ғана емес, басқа да қызмет түрлеріне де жететіндей етіп бөлу маңызды. Әр адамның өз қалаулары бар: кинотеатрға бару, достарымен кездесу немесе спортпен айналысу. Дене мен мидың мезгіл-мезгіл үзіліс алуы маңызды. Әртүрлі іс-шаралар  стресс деңгейін төмендетеді және кейіннен оқуға дайындалу жұмыстары өнімді болады. Емтиханға бір апта қалғанда қжетті материалды игрген дұрыс болар еді. Сонда материалды баяу қайталауға уақыт болады.

          Дайындық шеңберінде емтиханда мүмкін болатын жағдайларды көрсетіп, оларды оймен шешу, сондай-ақ өзінің дайындық үдерісіне емтиханның әр түрлі элементтерін енгізу пайдалы болады. Мысалы, емтихандарға дайындалатын сыныптастармен немесе группаластармен бірге  бөлек үйірме ұйымдастыруға болады. Оқу материалымен бірлесіп жұмыс істеудін көптеген артықшылықтары бар: топта сабақ уақытын жоспарлау, емтихан элементтерін еске түсіру және өзінің дайындық деңгейі мен басқа оқушылардың дайындық деңгейін бағалау әлдеқайда оңай. Осылайша, топтық оқыту белгілі бір тақырыпты білудің әлсіз жақтарын көрсете алатын, уақытылы және ренжіспейтін құрдастарымен ыңғайлы жұмыс жасауға мүмкіндік береді.

          Материалмен жұмыс істеуде өз ерекшеліктері бар. Ақпараттың үлкен көлемін есте сақтау тиімділігі мақсатында алдымен бірнеше бөлікке бөлуге болады, яғни жоспар құру. Содан кейін бөлінген бөліктерді қандай тақырыптар мен бөлімдерге бөлу жақсы екенін анықтау керек. Содан кейін барлық ақпаратты қарап, алдағы жұмыстарға шолу жасау керек. Осыдан кейін материалды егжей-тегжейлі зерттеуге көшуге болады. Осылайша, барлық материал үлкен (басты) діңнен кішкентай бұтақтарға тармақталатын ағаш түрін алады. Бұл бізге заттардың қайсысы аса маңызды және ортада орналасқанын, ал қайсысының маңыздылығы аз екенін және периферияда орналасқанын елестетуге мүмкіндік береді. Осы техниканың көмегімен материалдың үлкен көлемін «жеңіл сіңірілетін порцияларға» бөлуге болады.

          Тағы бір мәселе - оқушы материалды жақсы меңгерген болса да, қорқыныш немесе сенімсіздік сезімінің болуы. Мұнда емтихан алдында қорқынышпен күрес үшін қарапайым трюк көмектеседі – қағазға өз қорқынышын сипаттап, жазу. Бұл алаңдату техникасы. Ми мәтінді жазумен айналысқанда, ойлау блоктары мүлдем болмайды. Осы жаттығулар арқылы емтихан алдында қорқыныш түсірілісынақты орындау әлдеқайда оңай болады. Ақыл-ой жаттығулары мен релаксация техникасы осы қиын жағдайда көмектеседі. Алайда, бұл қарқынды жұмыс пен әр түрлі әдістерге оқытуды талап етеді.

          Сонымен қатар, емтихан алдында толыққанды ұйқыны қамтамасыз ету керек.Тек жақсы физикалық формада болған адам ғана өзін жақсы жағынан көрсете алады. Тамақтануға көңіл бөлу. Кейбіреулер таңертең жеңіл тағамдарға бейім, ал басқалары әдеттегі таңғы асын өзгертпейді. Мұнда әркім өзі үшін қалай жақсы болатынын шешуі керек.

          Енді тікелей емтиханда пайда болатын жағдайларға қатысты. Егер емтихан барысында бір нәрсе түсініксіз болса, онда сұраңыз. Саналы сабырлы тыныс алу және демалу, миды ең маңызды нәрсеге бағыттауға көмектеседі.

          Емтиханнан кейін барлық материалды қайтадан қайталау пайдалы. Емтихан нәтижелерін талдай отырып, келесі білім деңгейінде өз көрсеткіштеріңізді жақсартуға болады. Ең бастысы, естеріңізде сақтаңыз: емтиханды тапсыру ғана емес, алған білімдеріңізді тәжірибеде қолдана білу де маңызды.

 

1956

Тақырып бойынша басқа жаңалықтар мен оқиғалар

2020 ж. 27 мамыр
Гуманитарий әлде технарь?

Мектеп түлегі жасайтын тағдырлы таңдау – ол кәсіби дамитын бағытты таңдау. Кәсіби салада 2 бағыт бар – гуманитарлық және техникалық. Басқаша айтқанда, сіздің балаңыз гуманитарий немесе технарь екенін анықтау керек.

Толығырақ
2020 ж. 27 мамыр
Ата-аналардың мамандық таңдауға әсері

Мамандық таңдау - жоғары сынып оқушыларының ғана емес, оның ата-аналарының да мәселесі.

Толығырақ
2020 ж. 27 мамыр
Мамандықты таңдау: танымалдылық әлде таптырмастылық

Адам уақыт пен күшінің көп бөлігін кәсіби қызметіне арнайды.

Толығырақ
2020 ж. 27 мамыр
Колледждегі оқытудың артықшылықтары

Оқу жылының соңында 9-сынып түлектері мен олардың ата-аналары алдында қиын міндет тұр - 10 сыныпқа өту немесе колледжге түсу керектігін шешу.

Толығырақ

Бізді қалай таба аласыз

chu-kkk55@yandex.kz
г. Караганда, пр-т. Нурсултана Назарбаева 50
https://kk.mycollege.kz/